tirsdag 11. mars 2014

Book Creator med tåringer



I den siste tiden har vi testet book creator med toåringene.Det er kjempe gøy!!
De har fått lage hver sin bok men er veldig opptatt av å legge ved bilder av seg selv. Derfor valgte vi nå å prøve oss på et felles prosjekt uten bilder av noen (men vi kjenner selvfølgelig igjen genseren vår, kan du skjønne).


Hos oss er det veldig populært å bygge/leke med magneter, så jeg valgte det som utgangspunkt for boka. Jeg oppserverte og notertet under byggingen. Da jeg følte at de begynte å bli ferdig fant jeg ipaden og ba de om å ta bilder av det de hadde laget.

Sammen satt vi inn bildene i book creator og jeg la til teksten som jeg hadde notert meg fra leken.
Videre lagret vi den som en PDF fil (se AppVeileder), printet den ut og fikk en fin hjemmelaget bok som er veldig populær å lese i.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar