fredag 17. januar 2014

Musikkskaping i barnehagen, Gitarkameratene i Huskestua barnehage



Vi setter oss ned for å teste ut iPaden igjen. jeg tenkte at vi skulle prøve ut blant annet Garageband og LoopsequeKids. Jeg spør om de har spilt mye på iPad før, ja! Kommer det fra begge to. Candy crush!


Jeg setter på LoosequeKids og legger fra med iPaden. De trykker frem og bort feltene og lager mange fine melodier, de ler mens de holder på. Til slutt går de lei og jeg setter på Garageband. De kommer rett inn på piano og de begynner å synge ABC-sangen mens de spiller. De spør om de kan spille gitar, så jeg finner frem det. Da fortsetter de med å synge «bæ bæ lille lam».

Jeg spør om de vil ta opp lyden når de synger, det vil de, så det gjør vi. Når opptaket er ferdig har de veldig moro med å bytte om på stemmene til opptaket. Til slutt blir de enige om at ekorn stemmen er best, så den går på repeat til vi er ferdige.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar