mandag 20. januar 2014

Barna oppdager Drawing Pad

Barna oppdager DrawingPad

 

Det er første gangen barna får prøve Drawingpad i barnehagen. Barnas møte med DrawingPad var veldig positivt. Den voksne introduserer Drawingpad for barna. Det var veldig enkelt å komme i gang og den voksne ble ikke spurt om å hjelpe til så mye. 4 barn får være med å teste appen.

 

Barn 1” Jeg er fus og skal begynne å tegne”

Barnet tegner, visker, velger ulike farger fra fargemenyen og eksperimenterer. De andre observerer.

 

Barn 1” Seee, jeg har tegnet en edderkopp med tjukke bein, dette er jammen morsomt”

 

Det blir en morsom stemning og alle begynner å le.

 

Den voksne forteller at det faktisk er mulig å legge lyd til denne tegningen. Dette synes barna var veldig stas og ikke minst veldig veldig morsomt. Den voksne spør” Hvilken sang tror dere passer med denne tegningen”?

 

Barn 1 og de andre barna roper høyt:” lille Petter edderkopp!!! Vi synger lille-Petter-edderkopp inn og spiller den etterhvert sammen med tegningen.

 

Barn 1:” Kan vi lage andre ting som synger?

De 3 andre får tegne noe de liker etter tur. Neste tegning ble av en pusekatt, Barn 2:” jeg vet at lille kattepus passer for min tegning fordi det er en kattepus” Barn 3 får prøve seg fram med å spille inn lille katte pus.

 

Barn 1” Du må trykke på den knappen jeg trykka, jeg kan hjelpe deg, da får du synge sangen” Barn 1 og 2 prøver seg frem og leter etter den knappen man kan trykke på for å synge inn lille kattepus sangen. De andre deltar i samtalen og observerer.  

Barna hjelper hverandre og kommuniserer godt med hverandre. Barna lærer seg å være tålmodige og venter på tur. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar